elen web-page contents will be updating till January 2019
elen web-page contents will be updating till January 2019

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΣΕΝΑ-Τετράδιο Α-{ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ, ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ, ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ}

 

ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ

{92 σελίδες Α5}  {18,2 X 25,7 cm}
ISBN 978-618-5321-19-2

 

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

1. ΠΕΡΙ ΕΡΩΤΟΣ ΚΑΙ ΚΑΘΡΕΦΤΩΝ

 

2. ΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ

 

3. ΓΕΥΣΕΙΣ ΤΟΥ ΤΩΡΑ

 

4. Ο ΜΟΝΟΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΕΞΑΡΤΗΜΕΝΟΥ Ή, ΠΕΡΙ ΠΑΘΟΥΣ ΚΑΙ ΣΚΙΑΣ (α)

 

5. ΑΝ

 

6. ΔΥΟ ΔΙΑΦΑΝΑ ΦΥΛΛΑ ΖΕΛΑΤΙΝΑΣ 

 

7. Ο ΜΟΝΟΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΑΠΙΣΤΟΥ 

 

8. ΠΕΡΙ ΠΟΘΩΝ ΚΑΙ ΚΑΘΡΕΦΤΩΝ

 

9. ΕΝΑ ΠΙΑΝΟ, ΣΕΞ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗ

 

10. Ο ΜΟΝΟΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΕΞΑΡΤΗΜΕΝΗΣ Ή, ΠΕΡΙ ΠΑΘΟΥΣ ΚΑΙ ΣΚΙΑΣ (β) 

 

11. ΕΛΕΓΕΙΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ

 

12. Ο ΜΟΝΟΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥ 

 

13. Η ΣΙΩΠΗΛΗ ΚΡΑΥΓΗ

 

14. Η ΒΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΝΗΣΗ ΤΗΣ ΜΟΝΑΞΙΑΣ

 

15. ΤΟ ΦΙΛΙ ΚΑΙ ΤΟ ΤΩΡΑ 

 

16. Ο ΜΟΝΟΛΟΓΟΣ ΕΝΟΣ ΦΙΛΟΥ

 

17. ΕΛΕΓΕΙΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ

 

18. ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΣΧΕΣΗΣ 

 

19. ΠΕΡΙ ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΥ

 

20. ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ

 

21. ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ

 

22. ΠΑΡΕΞΗΓΗΣΗ 

 

23. ΕΛΕΓΕΙΑ ΤΗΣ ΜΟΝΑΞΙΑΣ

 

24. Ο ΜΟΝΟΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΟΝΕΙΡΕΥΟΜΕΝΟΥ

 

25. ΕΠΙΜΕΤΡΟ: ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΗ ΒΕΑΤΡΙΚΗ

 

 

 

 

εξώφυλλο: σύνθεση από το οπτικό μέρος του μουσικού έργου του συγγραφέα “Ars Moriendi”

 

εικόνες: βλ. στο τέλος του βιβλίου

 

γραφιστική επιμέλεια: Ελένη Νάστα

 

επιμέλεια κειμένων: Κώστας Τέλλιος

 

προ της έκδοσης αναγνώστες: Άννα Kostina, Άρτεμις Παρλαμπά, Ιωάννα Μπαρούτα, Γιώργος Καριπίδης, Τάνια Πορνάρη, Γιώργος Κωσταβέλης, Έφη Χατζή, Νίκη Κύρτση, Θωμάς Καραπέτσας, Ειρήνη Σερβίδου, Μαριαλένα Μποβιάτσου, Γρηγόρης Ζβες, Στάθης Βανδώρος, Χαρίκλεια Βασιλείου, Νίκος Ζωγράφος, Μελίνα Κομπότη, Αναστασία Μπούζα, Φώτης Μπαξές, Πέτρος Σεπετίδης, Γιώργος Γιαγλής, Ανώνυμος

 

© 2017, ΠΕΤΡΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΥ

© 2017, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΡΩΜΗ

ISBN Μετά τις 25 Φεβρουαρίου

 

 

 

 

Οπισθόφυλλο

Έρωτας, αγάπη, σεξουαλικός πόθος. Τρία συγκλονιστικά φαινόμενα της ανθρώπινης ύπαρξης. Τρία αυτόνομα συμπλέγματα αναγκών, τα οποία αν και τέμνονται, δεν υποκαθιστούν το ένα το άλλο (όπως όταν πεινώ, όσο νερό κι αν πιω δεν χορταίνω).

 

25 κείμενα κοντά στο ύφος της “πεζής ποίησης” και του πολύ σύντομου διηγήματος.

 

25 εικόνες – “οπτικές συνθέσεις”, η κάθε μία εκ των οποίων αποδίδει ονειρικά και σουρεαλιστικά τη γενική αίσθηση μιας Σημείωσης, με γλώσσα οπτική.

 

Κάθε Σημείωση, είναι μία αυτόνομη ενότητα κειμένου και εικόνας. Όλες, σκιτσάρουν με ξεχωριστό τρόπο το δράμα, τη μικρότητα και το μεγαλείο της ύπαρξης και των συναντήσεών μας, τα βάθη και τις αντιφάσεις της άσβεστης δίψας μας για τον Άλλον.

 

Τον Άλλον, ο οποίος είναι πάντα “εκεί”. Αγαπητός, μισητός ή αδιάφορος, απτός ή μνήμη που κατοικεί στον εγκέφαλο και εγχάραξε το σώμα, προσιτός ή απρόσιτος ή απλώς ως εκκρεμότητα ή δυνατότητα συνάντησης, είναι πάντα στη διάθεση τουλάχιστον των ματιών μας – αλλά παραμένει χωρίς σαφές σχήμα και περίγραμμα, περίλαμπρος, μεγαλοπρεπής, αστραφτερός, ιδιότυπα παρών εν τη απουσία του.

 

 

 

Μπορείτε να προμηθευτείτε το βιβλίο

(ISBN : μετά τις 25 Φεβρουαρίου):

 

 

***ΑΜΕΣΑ, στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, από το βιβλιοπωλείο των εκδόσεων ΡΩΜΗ
ή ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ,  ΟΠΟΥΔΗΠΟΤΕ (ταχυδρομικώς, χωρίς έξοδα αποστολής)

Τσιμισκή 16 (στοά Χρυσικοπούλου), 546 24 Θεσσαλονίκη, Τηλ.:2310227581

e-mail: kintapoglou@yahoo.gr

www.ekdosisromi.blogspot.gr

www.ekdosisromi.com

 

***από τα βιβλιοπωλεία, συνήθως κατόπιν παραγγελίας

 

***ύστερα από επικοινωνία με τον συγγραφέα

Διαλέττη 17, 54621 Θεσσαλονίκη +30-2310-262872 +30-6977-210469

petrosthu@gmail.com

fb: Petros Theodorou – WORKS (επαγγελματική σελίδα)

fb: Petros Theodorou (προσωπική σελίδα)

 

 

 

 

Υπο-σημειώσεις σε πρώτο πρόσωπο…

***Οι “Σημειώσεις για σένα” άρχισαν τον Ιούλιο του 2017, ως ένα σχόλιό μου σε κάποια εντελώς “κιτς” ανάρτηση του fb για τον έρωτα, την οποία θεώρησα πάρα πολύ ανόητη και εξοργιστική.

Γενικώς, βρίσκω ότι είναι συγκλονιστικό το ποσοστό της αφελούς σαβούρας που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο σχετικά με τον έρωτα, την αγάπη, τον σεξουαλικό πόθο – κι αυτή ήταν μία φορά που δεν κρατήθηκα, και απάντησα με εκείνο το σχόλιο.

 

 

***Στην ίδια περίοδο, είχα καταπιαστεί με την τελική επεξεργασία του βιβλίου μου “…στους αιρετικούς της αγάπης: τα μάτια που με κοίταξαν”.

Η κεντρική ιδέα στην οποία στηρίζεται εκείνο το βιβλίο, είναι πως έρωτας, αγάπη και σεξουαλικός πόθος δεν είναι το ίδιο πράγμα.

Πρόκειται για τρεις διαφορετικές εμπειρίες και συμπλέγματα αναγκών, οι οποίες αν και τέμνονται, δεν υποκαθιστούν η μία την άλλη (όπως όταν πεινώ, όσο νερό κι αν πιω δεν χορταίνω).

 

 

***Με αφορμή λοιπόν εκείνο το σχόλιό μου, ένιωσα ότι θα μου άρεζε πολύ να γράψω για τον πυρήνα του βιβλίου των αιρετικών, από μία άλλη οπτική γωνία και με ένα ύφος τελείως διαφορετικό και καθόλου θεωρητικό.

Βέβαια, το βιβλίο εκείνο δεν είναι καμιά βαριά θεωρία, αλλά πάλι, ήθελα να κάνω και κάτι πιο ξεκούραστο, πιο “καλλιτεχνικό”.

Συγκεκριμένα, κάτι με ύφος ελεύθερο, ποιητικό, εγγύτερα στη λογοτεχνία και το πολύ μικρό διήγημα παρά στο δοκίμιο.

Έτσι, άρχισα με πολύ κέφι να χτίζω τα 25 αυτόνομα κείμενα του πρώτου Τετραδίου αυτών των Σημειώσεων, μαζί με τις εικόνες τους.

Γρήγορα, οι Σημειώσεις πήραν σπουδαίο νόημα για μένα για πάρα πολλούς λόγους.

 

 

***Πρώτον, θυμήθηκα ανάλογα γραφόμενά μου προ τριακονταετίας, και μάλιστα χρησιμοποίησα και κάποιες εμπνεύσεις από τότε.

Πράγμα πολύ σημαντικό για μένα, γιατί η περίοδος των Σημειώσεων συνέπεσε με μία πολύ μεγάλη αλλαγή της συνολικής ταυτότητάς μου και τις πρώτες στάλες μιας πρωτόγνωρης εσωτερικής συνοχής μου.

Εννοώ το πώς αισθάνομαι τον εαυτό μου, τον κόσμο και μένα μέσα στον κόσμο. Τη σχέση μου με την αναγκαία σχιζοφρένεια των social media. Τη σχέση μου με την ίδια την ιστορική γραμμή της διαδρομής μου, και ιδιαίτερα με την “καλλιτεχνική” της φάση, όταν ήμουν συνθέτης και είχα να κάνω με το θέατρο και τον χορό. Τη σχέση μου με την τελευταία μεγάλη αλλαγή μου, όταν έγινα ψυχοθεραπευτής. Τη σχέση μου με τις ίδιες τις αλλαγές μου καθώς νιώθω το αμείλικτο χάδι του χρόνου επάνω μου.

 

 

***Δεύτερον, μέσω των Σημειώσεων έδωσα άφθονο χώρο και τίμησα την υπαρξιακή προσέγγιση των ανθρώπων, της ζωής και των συναντήσεών μας – κάτι που είναι από καιρό και η προσωπική μου φιλοσοφία στα πράγματα.

 

 

***Τρίτον, οι Σημειώσεις έγιναν αφορμή να αξιοποιήσω στο παρόν μου μεγάλο κομμάτι από το οπτικό μέρος του τελευταίου μουσικού μου έργου, που λεγόταν “Ars Moriendi” (μια έκφραση που θα έλεγα ότι σημαίνει “Η τέχνη του θνήσκειν”).

 

Το οπτικό αυτό μέρος ήταν ένα σύνολο εικόνων που είχα φτιάξει στον υπολογιστή, χρησιμοποιώντας ως “πρώτη ύλη” γύρω στις 600 “σκαναρισμένες” ζωγραφιές πασίγνωστων, γνωστών και αγνώστων δημιουργών, αρχιτεκτονικά σχέδια, εικόνες κάθε είδους. Η ιδέα ήταν να βάλω πάρα πολλή πληροφορία σε κάθε εικόνα, ώστε ο θεατής να μπορεί να βλέπει αυτό που αναδύεται ως “μορφή” στην προσοχή του, ανάλογα με το πού και πώς εστιάζει τη ματιά του στις διάφορες περιοχές της κάθε εικόνας.

Την πρώτη αυτή ύλη τη δούλεψα πέρα από τη λογική ενός απλού κολάζ, αναμιγνύοντας και επεξεργαζόμενος ελεύθερα διάφορα μοτίβα από το αποθηκευμένο υλικό. Το αποτέλεσμα ήταν ένα είδος ερασιτεχνικών “οπτικών συνθέσεων” που συνόδευε τη μουσική μου.

 

Κάποια φορά που ξανακοίταζα τις εικόνες του “Ars Moriendi”, διαπίστωσα ότι πολλές από αυτές εκφράζουν θαυμάσια, με μια εικαστική (αν και σαφώς εντελώς ερασιτεχνική) γλώσσα, την κεντρική αίσθηση των Σημειώσεων. Και μάλιστα σε μια ατμόσφαιρα εντελώς ονειρική, σουρεαλιστική και άκρως δραματική, όπως είναι η εσωτερική μας πραγματικότητα κάτω από το επίπεδο της συνείδησης και της λογικής μας .    

Φυσικά, όλες οι εικόνες χρειαζόταν περαιτέρω τωρινή επεξεργασία και προσθήκες. Επίσης, είχα την ιδέα να τις συνδυάσω με έργα της μητέρας μου και ζωγράφου Καίτης Κεχαγιά Θεοδώρου, καθώς και με φωτογραφίες από τη χοροθεατρική παράσταση “Θραύσματα μύθου: Φοίνισσες” (στο φεστιβάλ “Δημήτρια”, 1999, με την κεντρική ιδέα, τη δόμησή της και τη μουσική δική μου, και με χορογραφίες της Αμαλίας Στρινοπούλου).

Η απόλαυση της νέας ενασχόλησης με όλα αυτά ως μέρος πλέον των Σημειώσεων, ήταν τεράστια, καθώς και η συγκίνηση του να βλέπω το παρελθόν μου να προσφέρει συνοχή και θεμέλια στην τωρινή εξέλιξη της ταυτότητάς μου.     

 

 

***Τέταρτον, οι Σημειώσεις αυτές είναι και η δική μου ελάχιστη συμβολή σε ένα ευρύτατο λογοτεχνικό είδος που αγαπώ πολύ, την “πεζή ποίηση” – όπως είναι οι “Αόρατες πόλεις” του Italo Calvino, “Τα όνειρα του Αϊνστάιν”, του Allan Lightman, η ανυπέρβλητη “Τέταρτη Διάσταση” του Γιάννη Ρίτσου, και γενικώς, με έναν τρόπο, η συγκλονιστική ποίηση του Τάσου Λειβαδίτη και το έργο πολλών άλλων φωτισμένων δημιουργών.

 

 

*** Πέμπτον, γράφοντας τις Σημειώσεις, άρχισα να τις αναρτώ στην τότε σελίδα μου στο fb. Όμως οι τυφλοί και ανώνυμοι θεοί του fb που ελέγχουν Προκρούστεια και ανόητα τον κυβερνοχώρο κι εμάς, δημιουργούσαν για λόγους ηλίθιους και εξοργιστικούς πολλά πρακτικά κωλύματα, λόγω των οποίων ξόδευα πολύτιμη ενέργεια, χρόνο και τυφλό και μάταιο θυμό.

Έτσι, λέγοντας διαρκώς μέσα μου τη σοφή παροιμία “κάθε εμπόδιο για καλό”, σταμάτησα τις αναρτήσεις. Έκλεισα τη σελίδα μου στο fb και άνοιξα καινούρια σελίδα (την τωρινή μου). Ανανέωσα την προσωπική μου ιστοσελίδα, άρχισα να παρουσιάζω αυτό το υλικό στον χώρο που λέγεται ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ 5 και να το ανεβάζω σταδιακά στο διαδίκτυο, από την προσωπική μου πλέον ιστοσελίδα, προχωρώντας παράλληλα και στην έκδοσή του στα Αγγλικά.

 

 

***Τελικά, λοιπόν, οι Σημειώσεις αυτές πήραν πολύ μεγάλο νόημα για μένα, άσχετα αν ξεκίνησαν ως μία απλή διαφυγή και παιχνίδι – και, ευτυχώς, δεν έπαψαν να είναι παιχνίδι και βαθύτατα ικανοποιητικός για μένα τρόπος έκφρασης.

Θα έλεγα, κατά μία έννοια, ότι είναι τόσο η άλλη όψη του βιβλίου των αιρετικών, όσο και ένα αυτόνομο έργο που κυριολεκτικά χαιρετίζει μία εφ’ όλης της ύλης νέα περίοδο στη ζωή μου – άγνωστης διάρκειας, εμποδίων, υποσχέσεων και γεύσεων ζωής.

 

Εγγραφή στο Newsletter

You can change your mind at any time by clicking the unsubscribe link in the footer of any email you receive from us, or by contacting us at petrosthu@gmail.com. We will treat your information with respect. For more information about our privacy practices please visit our website. By clicking below, you agree that we may process your information in accordance with these terms.

We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp's privacy practices here: https://mailchimp.com/legal/

 Newsletter Permissions * :
We are using cookies to give you the best experience. You can find out more about which cookies we are using or switch them off in privacy settings.
AcceptPrivacy Settings

GDPR

  • Get a Cookie

Get a Cookie

This site is using cookies in order for you to have the best experience.